بهترین مانیتور در سال 2022

ثبت شد
۲۳ دی ۱۴۰۰ . مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین مانیتور در سال 2022

در این مقاله قصد داریم بهترین مانیتور را برای کار یا گیمینگ یا هرچیز دیگری به شما معرفی نماییم

مانیتورهای خوب می‌توانند کل سیستم شما را متحول کنند و تجربه‌ی بهتری در استفاده از کامپیوتر به شما انتقال دهند. فرقی هم نمی‌کند که شما کل سیستم خود را ایده‌آل ساخته باشید یا اینکه فقط دنبال مانیتوری زیبا و بزرگ برای اتصال به لپ تاپ خود باشید.

برای کمک به شما برای انتخاب بهترین مانیتور ما مانیتورهایی از سایزهای بزرگ تا کوچکتر، از رزولوشن 1080p تا 4K و قابلیت هایی مثل همگام‌سازی فریم و پایه‌ی قابل تنظیم را بررسی کرده‌ایم.

همانطور که انتظار دارید ما تمام مانیتورهایی که آورده‌ایم زیر آزمایش‌هایمان برده‌ایم. ویژگی هایی مثل روشنایی و گستره رنگ تا مدت پاسخگویی (responsetime) را مقایسه کردیم تا مطمين شویم کدام مانیتور از مانیتوری دیگر برای شما مناسب تر است. 

ما همچنین کاربردهای مانیتورها را  نیز برای شما مشخص کرده‌ایم تا به سراغ مانیتور مخصوص استفاده خود بروید. این‌ها مهم‌اند زیرا زمانی که ساعت‌های طولانی را صرف تمرکز بر روی کار، مدرسه، بازی یا حتی کارهای گرافیکی حرفه ای می کنید، مانیتور مناسب می تواند تفاوت بین راحتی و ناخوشایندی باشد. 

بهترین مانیتورها دید واضحی از کار شما ارائه می دهند، ارگونومی میز شما را بهبود می بخشند و بهره وری روزانه شما را افزایش می‌دهند. بنابراین بدون هیچ مقدمه‌ای، چه در خانه باشید و چه در جاده، در حال انجام کار، پروژه های جانبی یا آخرین بازی ها، در اینجا برخی از بهترین مانیتورهایی که می‌توانید بخرید را آورده‌ایم تا شما را مطلع سازیم.

بهترین صفحه نمایش ها کدام اند؟

برای استفاده عمومی، ما Dell SE2719HR را دوست داریم. این مانیتور کامپیوتر 27 اینچی Dell 1080p با مجموعه‌ای از ویژگی‌های اساسی و عملکرد خوب، گزینه‌ای مقرون به صرفه است که نیازهای اکثر کاربران را برآورده می‌کند. 

برای چیزی با تمرکز بیشتر روی بازی، Acer XFA240 شما را با قیمتی کمتر از ۶ میلیون تومان، با وضوح 1920 در 1080، رنگ عالی و نرخ تازه‌سازی سریع 144 هرتز راه‌اندازی می‌کند و ثابت می‌کند که نیازی به هزینه زیاد برای گیمینگ ندارید.

HP EliteDisplay S14 جمع و جور بهترین مانیتور قابل حمل موجود است که به شما یک صفحه نمایش دوم برای استفاده در جابجایی شهری می‌دهد. 

به لطف یک کابل USB-C همراه، اتصال آن آسان است و طراحی سبک و جمع و جور آن به راحتی با لپ‌تاپ در کیف شما حمل می‌شود. برای تجربه‌ای واقعاً همه‌جانبه، ما مانیتورهای منحنی را دوست داریم و ViewSonic Elite XG270QC بهترین این منحنی هاست. 

صفحه نمایش 27 اینچی به دور تا دور می‌پیچد تا زوایای دید عالی را از لبه‌ای به لبه دیگر ارائه دهد، و آن را به گزینه‌ای عالی برای بازی یا صرفاً برای کار با اکسل‌های خیلی بزرگ تبدیل می‌کند.صفحه نمایش 27 اینچی به دور تا دور می‌پیچد تا زوایای دید عالی را از لبه‌ای به لبه دیگر ارائه دهد، و آن را به گزینه‌ای عالی برای بازی یا صرفاً برای کار با اکسل‌های خیلی بزرگ تبدیل می‌کند.

برای بهترین کیفیت تصویری که می‌توانید دریافت کنید، ما عاشق Acer PEO Series ProDesigner PE320QK هستیم. برای عکاسان و طراحان گرافیکی که به تصاویر بی‌نقص پیکسل و رنگ دقیق نیاز دارند، بهترین مانیتور برای کاربران حرفه ای با یک لانگ شات است.

 Alienware AW5520QF یک مانیتور گیمینگ OLED غول پیکر 55 اینچی و به اندازه کافی بزرگ است تا در کنار بهترین تلویزیون‌ها قرار بگیرد.  مراقب مانیتورهای جدیدی باشید که در چند ماه آینده مانند مانیتور DualUp ال‌جی وارد می‌شوند.

بهترین مانیتور هایی که امروز می‌توانید بخرید

1. Dell SE2719HR بهترین مانیتور برای استفاده عمومی

برای مانیتوری که برای استفاده روزمره عالی است برای خریدنش نیاز به هزینه‌ی زیاد ندارید، Dell SE2719HR انتخاب ماست. 

دل 27 اینچی دارای پنل IPS است، بنابراین نمایشگر از هر زاویه ای عالی به نظر می رسد.هرچند که رزولوشنی به سان مانیتور 4K ندارد، نمایشگر همچنان واضح و شفاف است و رنگ‌های زنده و سطوح سایه عمیق دارد.

 تنها ورودی‌های HDMI و VGA را دارد و می‌توان گفت چندان برای بازی ایده‌آل نیست (DisplayPort برای فریم‌های بالاتر یک GPU مناسب‌تر است)، اما اکثر استفاده‌های دیگر را می‌توان با استفاده از نمایشگر 27 اینچی انجام داد، به دلیل حداقل زمان تأخیر و تاخیر آن یعنی نرخ نوسازی 75 هرتز.

یک پایه قابل تنظیم به شما امکان می‌دهد زاویه را به راحتی و دلخواه خود تنظیم کنید، در حالی که حاشیه های اطراف نمایشگر به طرز شگفت انگیزی باریک هستند. و با یک پایه نسبتا کوچک، ردپای مانیتور به اندازه کافی فشرده است که مجبور نخواهید بود مقدار زیادی از فضای میز خود را رها کنید.

 بی شک مانیتور مورد علاقه ما از لحاظ عملکرد و ارزش، Dell SE2719HR در این لیست است.

بهترین صفحه نمایش Dell SE2719HR

2. ایسر XFA240 بهترین مانیتور بازی زیر 6 میلیون تومان

Acer XFA240 نشان می‌دهد که مانیتورهای عالی فول اچ دی نیازی به هزینه زیادی ندارند. با قیمت کمتر از  7 میلیون تومان، این مانیتور 1080p رنگ‌های دقیق و ویژگی‌های بیشتر از آنچه انتظار دارید ارائه می‌کند.

 از جمله حالت عمودی کامل که آن را به عنوان صفحه دوم ارزشمند می‌کند. این مانیتور هم برای بازی و هم برای بهره‌وری، با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و پورت‌های مختلف، از جمله ورودی DVI برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، به خوبی کار می‌کند.

XFA240 چند ایراد دارد که در بازه قیمتی آن عادی است. بلندگوهای داخلی آن ارزش استفاده را ندارند، منوها گیج کننده هستند و ساخت آن کمی بی‌کفیت به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه بازی‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و رنگ‌ها با کمی تغییر دادن زیبا به نظر می‌رسند، ارزش آن را دارد.

مانیتور ایسر XFA240

3. HP EliteDisplay S14 بهترین مانیتور قابل حمل

همه مانیتورها برای دفتر ساخته نشده‌اند. HP EliteDisplay S14 در واقع برای همه جا ساخته شده است. به جز دفتر، با طراحی قابل حمل و روکشی دستی که به عنوان پایه استند، آماده رفتن به هر سفر کاری، گشت و گذار در کافه یا صرفاً برای ادامه کار بر روی چندین صفحه نمایش بدون نیاز به کار است.

 روی میز شما با اتصال USB-C، HP EliteDisplay S14 سیگنال و برق را از یک کابل ساده دریافت می‌کند و طراحی باریک آن به اندازه ای کوچک است که در کنار لپ‌تاپ شما قرار گیرد.

این مانیتور به عنوان یک مانیتور مسافرتی، HP EliteDisplay S14 عالی است. طراحی سبک وزن بسته بندی آن را آسان می‌کند و پوشش تاشو از صفحه نمایش ضد تابش در برابر خراش و آسیب‌های دیگر محافظت می‌کند.

 در عین حال نیز پنل IPS مانیتور زوایای دید عالی را ارائه می‌دهد. عملکرد در رنگ و روشنایی فقط قابل قبول است همانطور که برای یک مانیتور قابل حمل انتظار می‌رفت.

 طراحی کلی، شامل کابل USB-C و راحتی کلی که ارائه می‌دهد بی‌نظیر است. اگر زمانی که در جاده هستید به یک صفحه نمایش دوم برای لپتاب خود نیاز دارید، HP EliteDisplay S14 بهترین مانیتوری است که می توانید برای حمل و نقل بی‌دردسر داشته باشید.

بهترین صفحه نمایش  HP EliteDisplay S14

4. ViewSonic Elite XG270QC بهترین مانیتور منحنی

ViewSonic Elite XG270QC یک مانیتور منحنی بزرگ با صفحه نمایش بسیار روشن است. قبول داریم که با پایه مثلثی خوش ساخت، فضای زیادی از میز شما را اشغال می کند، ارزشش را دارد. 

شما یک صفحه نمایش 27 اینچی رنگی 1440p با نرخ تازه سازی 165 هرتز دارید. برای گیمرهایی که پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندی دارند، این به معنای بازی‌های QHD با پتانسیل بیش از 100 فریم در ثانیه در هر بازی است.

به غیر از قیمت و اندازه XG270QC، موارد بسیار کمی برای مخالفت وجود دارد. دارای گزینه های منوی جامع، پورت های فراوان و انواع پیش تنظیم های مفید برای انواع مختلف بازی ها و برنامه ها است. 

چه بخواهید جدیدترین بازی ها را بازی کنید یا از استریم‌ها لذت ببرید، صفحه نمایش روشن، جسور و زیبای XG270QC ابزار مناسبی برای این کار است.

بهترین مانیتور ViewSonic Elite XG270QC

5. Acer PEO Series ProDesigner PE320QK بهترین برای کاربران حرفه‌ای

Acer PEO Series ProDesigner PE320QK یک مانیتور 4K با صفحه عریض است که برای حرفه ای ها ساخته شده است که بهترین رنگ و دقت را برای کار با تصاویر، ویدیو و گرافیک می‌خواهند. 

یکی از بهترین مانیتور ها به طور کلی برای کارهای تخصصی،  PE320QK است که کالیبره شده از کارخانه ارائه می‌شود که دقت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.  با صفحه‌نمایش مات و سنسور نمایشگر داخلی عرضه می‌شود که تابش خیره کننده صفحه نمایش را بر اساس نور محیط را که ممکن است تغییر بدهد.

این نمایشگر عالی با در نظر گرفتن نکات مثبت ساخته شده است و همچنین دارای نسبت کنتراست 100,000,000:1 به علاوه پشتیبانی از HDR 10 و DCI-P3 به همراه AMD FreeSync است. 

تمام کادرهای مناسب را بررسی می‌کند تا به شما امکان می‌دهد بهترین کار خود را انجام دهید، بدون سر و صدا از نمایشگرهای درجه یک که ممکن است برای تنظیم کیفیت رنگ به کالیبراسیون گسترده نیاز داشته باشند. 

چه یک فریلنسر باشید که از خانه کار می‌کنید یا یکی از یکی از طیف گسترده‌ای از افراد در یک استودیو یا فروشگاه خلاق کار می‌کنند، Acer PEO Series ProDesigner PE320QK بهترین مانیتور برای ابراز خلاقیت شما است.

بهترین صفحه نمایش

6. مانیتور بازی OLED 55 اینچی Alienware AW5520QF بهترین صفحه نمایش OLED

مانیتور گیمینگ OLED 55 اینچی Alienware AW5520QF یک صفحه نمایش OLED کشیده را در اندازه ای شبیه تلویزیون قرار می‌دهد که برای بازی با صفحه نمایش بزرگ ساخته شده است. 

صفحه نمایش 55 اینچی با اندازه‌ای که مرز بین تلویزیون و مانیتور را نشان می‌دهد، دارای طراحی بسیار صیقلی، انبوهی از ویژگی‌های عالی و ویژگی‌های کلیدی مانیتور مخصوص گیمینگ مانند اتصال DisplayPort و نرخ تازه‌سازی سریع 120 هرتز است.

در حالی که از نظر فنی تلویزیون نیست، یک کنترل از راه دور نرم نیز برای تنظیم تنظیمات تصویر و پیمایش منوها به شما پیشکش می‌کند.

اما این فقط یک مانیتور به اندازه تلویزیون نیست، بلکه یک صفحه نمایش بازی OLED عالی نیز هست. Alienware دارای طیف رنگی و دقت بسیار زیادی است که با برخی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار رقابت می‌کند. 

قیمت AW5520QF احتمالاً مردم را از نظر بودجه می‌ترساند، اما اگر رایانه یا کنسول خود را در اتاق نشیمن بازی می‌کنید یا یک مانیتور واقعاً درجه یک می خواهید، صفحه نمایش غول پیکر Alienware برای این کار مناسب است.

از آنجایی که یک کامپیوتر می‌تواند تقریباً هر چیزی را پخش کند، بنابراین می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید تماشا کنید، گوش دهید یا پخش کنید.

بهترین مانیتور بازی Alienware AW5520QF

7. Samsung Odyssey G9 بهترین است اگر ۱۰۰٪ به خریدن مانیتور منحنی اطمینان دارید

مانیتور گیمینگ 49 اینچی Odyssey G9 سامسونگ عملکردی قوی دارد، اما طراحی غیرقابل تحمل و قیمت بسیار بالا آن را برای همه ایده‌آل نمی‌کند.

Odyssey G9 با برخورداری از عملکرد درجه یک و عملکرد چشمگیر در هر معیار، شایسته توجه جدی از سوی هر کسی است که می‌تواند از آن استفاده کامل کند. 

بنابراین، اگر یک کارت گرافیک رده بالا، فرضا ۶۰ میلیونی، فضای بیش از حد میز (یا مقدار قابل توجهی از دیوار)، کمدی تا خرخره پر از بازی دارید، یا اگر می‌خواهید از یک بازی منحصر به فرد  استفاده کنید احتمال می‌دهیم Odyssey G9 شما را نا امید نخواهد کرد.

بهترین مانیتور سامسونگ Samsung Odyssey G9

پرسش و پاسخ

آخرین مقالات دنیای دیجیتال