بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

ثبت شد
۱۷ دی ۱۴۰۰ . مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی، کدزن ها و sysAdmin ها

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ملزم است که قابلیت حمل خوبی داشته باشد. علاوه بر این باید کیبوردی راحت، عملکردی سریع و مقدار زیادی حافظه ارائه دهد. و در همین حال که هسته‌ها، thread ها و سرعت کلاک خیلی موثراند، نباید تنها چیزی باشند که شما مد نظر می‌گیرید.

استفاده از یکی از بهترین پردازنده‌ها هنوز هم برای برنامه نویسی و کدزنی مهم است اما داشتن سیستمی سریع به داشتن مموری رعد آسا و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت مانند SSDها نیز بستگی دارد. 

اگر به دنبال خرید یک SSD مناسب برای ارتقای سیستم خود هستید نیز می‌توانید به مقاله‌ای که به طور جامع بهترین SSD های موجود در بازار را بررسی کرده ایم سری بزنید (بهترین SSD برای ارتقای سیستم)

سیستمی که شما به دنبالش هستید همه‌ی این‌ها را باید باهم داشته باشد تا عملکردی قابل قبول را در به شما ارائه دهد. لپ تاپی که سریع است جریان کاری خوبی برایتان فراهم میکند و به شما کمک می‌کند تا از زمانی که صرف ایجاد پروژه‌های خود می‌کنید به درستی بهره‌ی کافی را ببرید.

ممکن است کمی زیاده روی باشد، اما شما بهترین صفحه کلید و صفحه‌نمایش را می‌خواهید. صفحه‌کلیدی که باب‌میل‌تان نیست، انجام کارتان را سخت‌تر می‌کند و نمایشگری که چشم‌هایتان را خسته می‌کند باعث می‌شود روزتان را با سردرد به پایان برسانید.

اگر مجبور نیستید، نمی‌خواهید تجربه‌ای ناراحت‌کننده را تحمل کنید یا بعداً برای تجهیزات جانبی بهتر کنار بیایید.

ممکن است در هنگام خرید این موارد بسیار مهم خیلی زیاد به نظر برسند، اما ما این کار را برای شما آسان می‌کنیم. ما انتخاب‌های برتر خود را برای بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و کد زنی را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بدون دردسر، بهترین لپ تاپ را برای خود پیدا کنید.

مهم نیست که به دنبال سیستم عامل ویندوز 10، macOS یا حتی برخی از بهترین کروم بوک ها هستید، ما حواسمان به شما هست. در ادامه‌ی مقاله با بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی آشنا شوید.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 2022

1. مک بوک پرو 14 اینچی 

مک بوک پرو 14 اینچی (2021) برای مدل کاری خلاقانه بسیار عالی است، اما برای برنامه نویسی نیز فوق‌العاده است. 

با رساندن MacBook Pro به سطح نهایی، این لپ‌تاپ مجهز به M1 Pro یا M1 Max بقیه را با قدرتی خیره‌کننده، عمر باتری به همان اندازه نفس‌گیر و صفحه‌نمایش XDR با حداکثر روشنایی 1600 نیت کاملاً از صحنه محو می‌کند. 

اسلات کارت SD، یک درگاه HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم جانبی مورد نیاز خود را می‌توانید به لپ تاپ خود متصل نمایید.

مک بوک پرو 14 اینچی بهترین برای برنامه نویسی

2. Google Pixelbook Go

Pixelbook Go گوگل بهترین کروم بوکی است که در حال حاضر می‌توان پیدا کرد. همچنین یک لپ تاپ فوق العاده برای برنامه نویسی است. 

جدیدترین کروم بوک گوگل که با قیمتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به مدل قبلی خود یعنی Pixelbook عرضه می‌شود، هنوز بسیاری از ویژگی های ممتاز اصلی را دارد.

 از جمله عمر باتری شگفت انگیز و یکی از بهترین صفحه کلیدهایی که ما در لپ تاپ ها تجربه کردیم، نقطه قوتی مهم هنگام بررسی لپ تاپ برای برنامه نویسی در آن است.

به هر حال از ویندوز 10 استفاده نمی‌کند، در عوض سیستم عامل کروم را اجرا می کند، اما برای اکثر برنامه نویسان، به ویژه توسعه دهندگان وب، این مشکلی ایجاد نخواهد کرد. شما همچنین می‌توانید لینوکس را روی این سیستم نیز نصب کنید. که آن را به لپ تاپ همه کاره تر برای برنامه نویسی تبدیل می‌کند.

این دستگاه دارای برخی مشخصات چشم‌گیر برای Chromebook است که تضمین می‌کند که سیستم عامل Chrome به طور مثبت در این دستگاه اجرا می‌شود و عملکرد آن را با بسیاری از لپ تاپ ها و مک بوک های ویندوزی گران قیمت‌تر رقابتی می‌کند.

Google Pixelbook Go برای برنامه نویسی

3. HP Spectre x360 بهترین لپ‌تاپ برنامه‌نویسی

لپ‌تاپ 2 در 1 HP Spectre x360 (2021) با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core و گرافیک Intel Iris Xe، همراه با طراحی بی‌عیب و نقص 2 در 1 و کالبدی الماس تراش، ارتقایی سرزنده کننده داشت، به این معنی که این ورژن در بالای لیست لپ تاپ های ما برای برنامه نویسی قرار دارد.

سری HP Spectre همیشه  دستگاه‌های خیره‌کننده‌ای برای معرفی داشته است. بنابراین، وقتی می‌گوییم Spectre x360 همه چیز را به سطح دیگری می‌برد، از ته دل بیانش می‌کنیم. 

این لپ‌تاپ نه تنها یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار در حال حاضر است (بخاطر طراحی الماس تراش)  بلکه از درون نیز حرفی برای گفتن دارد.

اچ پی این دستگاه را با عمر باتری فوق العاده طولانی تجهیز کرده است، که به این معنی است که شما یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را در اختیار دارید. بدین ترتیب، HP Spectre x360 در حال حاضر بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی نیز می‌باشد.

HP Spectre x360 بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

4. Apple MacBook Air M1 (سال 2020)

مک بوک ایر جدید اپل (M1، 2020) نه تنها بهترین لپ تاپ ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسان می‌باشد.

به لطف تراشه انقلابی Apple M1 مبتنی بر ARM که قدرت مک‌بوک ایر جدید را تامین می‌کند (اپل اینتل را برای این لپ‌تاپ‌های جدید کنار گذاشته است)، این یک دستاورد خیره‌کننده است: یک لپ‌تاپ نازک و سبک که عملکرد عالی را ارائه می‌دهد و در عین حال عمر باتری باورنکردنی را نیزبه همراه خود دارد.

این لپ‌تاپ با یک بار شارژ به راحتی بیش از 11 ساعت را مدیریت می‌کند، این لپ‌تاپ است که می‌توانید به راحتی آن را در محل کار یا دانشگاه با خود حمل کنید. صفحه نمایش آن فوق العاده است و صفحه کلید جدید و بهبود یافته به این معنی است که می‌توانید با خوشحالی ساعت ها در این مورد کدنویسی کنید.

Apple MacBook Air M1  بهترین لپ تاپ برای کد زنی

5. مایکروسافت سرفیس بوک 2

مایکروسافت سرفیس بوک 2 یک انتخاب عالی برای هر برنامه نویسی است، زیرا مایکروسافت یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های 2 در 1 روی کره زمین را ساخته است.

از این گذشته، این دستگاه دارای اجزای قدرتمند است که تقریباً هر چیزی را می‌توانید روی آن اجرا کنید، از جمله بازی های سبک در زمان استراحت. اگر به دنبال نمایشگر بزرگ‌تر هستید، یک مدل 15 اینچی وجود دارد که دارای اجزای قوی‌تر است،  البته با قیمت بالاتر.

مایکروسافت سرفیس بوک 2 برای برنامه نویسی

6. مک بوک پرو 13 اینچی (M1، 2020)

مک بوک پرو 13 اینچی (M1، 2020) ممکن است تغییرات اساسی در طراحی نداشته باشد، اما آنچه در این بخش عالی است، به لطف تراشه پیشگامانه M1 اپل، زمان زیادی را در عملکرد و عمر باتری جبران می کند.

این مک بوک پرو دارای طولانی‌ترین عمر باتری در مک بوک هاست، در واقع به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها بدون نگرانی در مورد توقف برای یافتن شارژر، از آن برای برنامه نویسی استفاده کنید.

تراشه M1 عملکرد کند سرش نمی‌شود! بنابراین کامپایل و تست کد نیز بسیار سریع است. اگر بودجه کافی برای آن دارید، این یک لپ تاپ برنامه نویسی است که سال‌ها برای شما کار خواهد کرد.

مک بوک پرو 13 اینچی برای کد نویسی

7. LG Gram 17

ال‌جی Gram 17 پردازنده‌های جذاب سری H را برای چیپ‌های کلاس اولترابوک Ice Lake اینتل کنار گذاشته و آن را با داشتن یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی که به سبک ۱۳ اینچی است، جبران می‌کند.

همه این‌ها به این معنی است که شما می‌توانید یک صفحه نمایش 17 اینچی با کیفیت 1600p در لپ تاپی با وزن تنها 2.98 پوند (1.35 کیلوگرم) داشته باشید. بنابراین، برای برنامه نویسانی که به صفحه نمایش های زیبا و بزرگ برای کار کردن نیاز دارند، این یک انتخاب فوق‌العاده است و شما می‌توانید به راحتی آن را هر کجا که می‌روید با خود حمل کنید.

هنگامی که طراحی سبک وزن را با این واقعیت که باتری در آزمایش ما بیش از 14 ساعت دوام آورد، ترکیب می‌کنید، دستورالعمل تهیه‌ی لپ تاپ عالی برای برنامه نویسی را دارید!

LG Gram 17 برای کدزنی

8. لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Extreme

اگر بودجه کافی برای یک اسب کاری غیرقابل توقف دارید، ایستگاه کاری قابل حملLenovo ThinkPad X1 Extreme بهترین لپ‌ تاپ برنامه ‌نویسی برای شماست.

این لپ تاپ به دلایل زیادی رای ما را به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های لنوو به دست آورده است. بسته به نیاز و بودجه شما، چندین پیکربندی در دسترس دارد، اما در ابتدایی‌ترین حالت، در حال حاضر بسیار قدرتمند است. با یک کارت گرافیک جامد در یک بسته فیبر کربنی و آلومینیومی قوی که در هر اداره یا زمینه ای دوام می‌آورد.

Lenovo ThinkPad X1 Extrem برای برنامه نویسی

9. Asus Chromebook Flip C436F/C436FA

کروم بوک های ممتاز فضای خاص خود را در بازار لپ تاپ اشغال می‌کنند و Chromebook Flip این شکاف بین لپ تاپ های سنتی قدرتمند و کروم بوک های فوق سبک وزن را پر می کنند.

 Asus Chromebook Flip C436F/C436FA شاید یکی از معدود نمونه‌های موجود در بازار باشد، با ترکیبی از قدرت فوق‌العاده، مجموعه ویژگی‌های فوق‌العاده، ساخت ممتاز، اما برچسب قیمتی ارزان‌تر از رقبای خود.

این باعث می‌شود Asus Chromebook Flip C436F/C436FA برای توسعه‌دهندگان وب که به یک دستگاه قدرتمند نیاز دارند عالی باشد.

Asus Chromebook Flip برای برنامه نویسی

10. مایکروسافت سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 با طراحی کاملاً جدید عرضه می‌شود، اما دارای قطعات داخلی است که سریع‌تر از همیشه هستند همان بلیت برای همه نیازهای کد نویسی مورد نیاز شما. بنابراین، این فقط برای تصویرگران، گرافیست ها و دیگر متخصصان خلاق ایده آل نیست. 

چیزهای دیگری نیز در اینجا وجود دارد که دوست دارید، مانند دو پورت Thunderbolt 4 و طراحی کاربردی 2-in-1. صفحه نمایش بزرگتر آن با نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز ارتقاء خوبی است و فضای بیشتری را برای گردش کار بدون اشکال به شما می‌دهد. 

قیمت بالاتر برای بعضی‌ها مانع ایجاد می‌کند اما ممکن است برای حرفه‌ای ها ارزشش را داشته باشد.

مایکروسافت سرفیس پرو 8 برای برنامه نویسی

پرسش و پاسخ

آخرین مقالات دنیای دیجیتال